בלי להוריד מחשיבותו של הקידום הממומן או אפיקי פרסום אחרים חוץ ממנועי החיפוש (ובראשם גוגל), הקידום האורגני היה ונשאר חשוב מאוד עבור עסקים, לפחות כאלה שמעוניינים להשקיע לטווח הארוך. אז מדוע העסק שלכם באמת חייב קידום אורגני?
לא הרבה יודעים זאת, אבל לקוחות רבים כבר אינם “מתייחסים” לקידום ממומן. אנחנו לא יודעים להסביר בדיוק למה, אבל אתר שיגיע למקומות הראשונים בקידום אורגני ייראה יותר אמין לגולשים מאשר אתר שמופיע ראשון במודעות הקידום הממומן, למרות שהמודעות לקידום אורגני רק הולכת וגדלה. בכל אופן, אנו מעריכים שהמגמה הזו תמשיך, מה שאומר שאולי מתישהו, הקידום הממומן יהיה כבר לא רלוונטי כמו שהוא היום.
חד משמעית, כדי להשאיר את האתר במקום טוב, יש לקדם אותו מבחינה אורגנית. אז גם אם תחליטו להשקיע בקידום ממומן (שאנחנו ממש לא נגד לעשות את זה, אגב), עדיין מומלץ להתחיל במקביל להשקיע גם בקידום אורגני ועדיף מוקדם מאשר מאוחר, תיכף תבינו למה.
קידום אורגני שנעשה כמו שצריך גם כולל בתוכו שדרוג של האתר שלכם, כך שלמעשה, הקידום האורגני לא מועיל רק למיקום האתר בגוגל אלא גם לאיכות של האתר שלכם. לחלופין, קידום ממומן שנעשה כמו שצריך, אך ללא השקעה באיכות של האתר עצמו פשוט לא יעבוד טוב. לכן, גם מהבחינה הזו, אתם חייבים להשקיע בקידום אורגני.
שוב, רק במידה שתעשו את זה נכון, תוכלו להעלות את ערך האתר שלכם בעיני גוגל, שזו סיבה מצוינת להשקיע בקידום אורגני בעל ערך. אם תחקר טוב את הדרכים בהן גוגל מודדת את האתר שלכם (יש מלא כן, אל תנסו להתעמק בכולן), תמצאו המון שקשורות דווקא לקידום האורגני: יש המון שיטות שקשורות לתוכן עצמו, למיקום ביטויים בדף, למיקום דפי תוכן באתר ועוד.
קידום אורגני הוא משתלם מאוד לטווח הארוך. במילים אחרות, אם תשקיעו בו כמו שצריך, האתר שלכם יתפוס מעין תאוצה שתעזור לו בהמשך הדרך. בשונה מקידום מומן למשל, קידום אורגני יכול להמשיך ולהשפיע לטובה על האתר שלכם גם אם תפסיקו להשקיע בו מעט. כמובן שהאתר שלכם ירד מהמקום שלו בסופו של דבר, אבל הירידה תהיה איטית הרבה יותר אם בכלל, מאשר בקידום הממומן, מה שהרבה פעמים נותן לבעלי עסקים מרווח נשימה.
לדף הבית של סלקטד, לחץ כאן.