בעלי עסקים רבים שואלים את עצמם בבואם להתחיל בקמפיין ממומן, האם כדאי להם להשקיע בדף נחיתה, או שניתן להפנות את המודעה לאתר או לעמוד מסוים בו? על מנת לענות על השאלה הזו, יש לעמוד על ההבדלים בין דף נחיתה לאתר ועל היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם. לפניכם סקירה קצרה ושימושית על הנושא.
דף נחיתה הינו דף בודד, אשר מציג אינפורמציה ממוקדת לגבי שירות כלשהו, או מוצר. דף הנחיתה הוא למעשה דף אינטרנט רגיל, אשר מטרתו אחת ויחידה – להניע את הלקוח לפעולה מסוימת, כגון השארת פרטים, התקשרות לעסק וכד’. דף הנחיתה אמור להיות כזה, שלא יכיל מידע מפוזר מדי, גם אם מדובר בשירותים נוספים של אותו עסק. ההצלחה של הדף טמונה בעיקר בפרמטר אחד: היכולת לתת ללקוח את מבוקשו.
יתרונות: דף הנחיתה מאפשר ללקוח להגיע בדיוק למידע שחיפש, ללא בזבוז זמן וללא פרסום יתר. דף הנחיתה הוא לרוב ממוקד קמפיין, דהיינו, ממוקד בהתאם לאותו השירות או המוצר אשר העסק מעוניין לקדם בזמן נתון.
חסרונות: דף הנחיתה איננו מספק ללקוח מידע כללי אודות שירותי החברה ולכן במידה והוא מחפש שירות או מוצר מעט שונה, הוא לא יוכל לדעת האם החברה מספקת אותו או לא.
אין צורך להסביר בהרחבה מהו אתר אינטרנט, אבל כן נציין שבניגוד לדף נחיתה, אתר האינטרנט מכיל לרוב מידע רב יותר על העסק, כגון מידע אודות החברה, במה מתמחה החברה, אילו שירותים / מוצרים הוא מספק וכדומה. אתר אינטרנט הינו פלטפורמה כוללת יותר עבור העסק, למרות שככל, גם האתר אמור להכיל מידע שיווקי ומניע לפעולה.
יתרונות: מעבר לעובדה כי האתר מהווה מעין תעודת זהות של העסק, אתר האינטרנט מהווה פלטפורמה מצוינת עבור קידום אתרים ברשת בכלל, כגון פרסום מאמרים שיווקיים, לרבות שימוש במילות מפתח לקידום אורגני, פרסום מאמרים שימושיים, ניהול קשרים עם הלקוחות וכד’
חסרונות: האתר עשוי להיות “גדול” מדי עבור לקוחות אשר מחפשים שירות או מוצרים מסוימים. לקוח אשר מופנה ישירות לאתר, נדרש לרוב לחפש בתוכו את העמ’ הרלוונטי, עניין אשר מקשה עליו לעיתים וחלילה עשוי לגרום לו לעזוב את האתר.
לרוב, דף נחיתה יתאים יותר עבור קידום ממומן מכמה סיבות: ראשית, דף הנחיתה כאמור, יתאים לקמפיין אשר יתמקד במוצר או שירות ספציפי. שנית, אם הלקוח ישאיר את פרטיו או ייצור קשר וכד’, יש סיכוי שגם יבקר באתר של המפרסם ממילא. בנוסף, ניתן בהחלט לצאת עם קמפיין ממומן ללא אתר, אלא רק עם דף נחיתה. אולם, יש לציין כי ההמלצה הזו תלויה באופי האתר שלכם, בכמות העמודים שיש בו, במידע הרלוונטי שהוא מספק ללקוח ועוד. ייתכן מאוד, כי המודעה תפנה את הלקוח לעמוד באתר שלכם שיהיה רלוונטי בדיוק כמו דף נחיתה. בקיצור, ברוב המקרים דף נחיתה יתאים יותר לקמפיין ממומן, אם כי במקרים מסוימים, גם אתר יעשה את העבודה נאמנה.