הן קמפיין קידום ממומן והן קמפיין קידום אורגני טומנים בחובם יתרונות רבים עבור העסק שלכם ברשת. עם זאת, בעלי עסקים לעיתים נותרים מבולבלים באשר ליתרונותיהם ולא ידועים כיצד לשלב ביניהם נכון, אם בכלל. במאמר הבא נסביר מדוע אנחנו ממליצים לשלב בין השניים ומתי.
באופן כללי, לקידום ממומן ולקידום אורגני יש יתרונות ייחודיים משלהם, שפשוט לא ניתן לקבל על ידי הבחירה רק באחד מהם: קידום ממומן הוא בעל פוטנציאל גבוה יותר להביא להמרות בטווח זמן המידי, לעומת קידום אורגני שמסייע בביסוס מקומו ודירוגו הגבוה של האתר לאורך זמן. כמובן שלכל אחד מסוגי הקידום קיימים עוד יתרונות רבים, אולם באופן בסיסי, אלו היתרונות המרכזיים של כל אחד מסוגי הקידום שחיוניים כל אחד בדרכו לעסק, ומכאן נובע הצורך בשילוב.
אולם, בעלי עסקים יכולים לשאול למשל: מדוע לא לבחור מראש רק בקידום אורגני, אם המטרה של העסק היא להצליח להתברג במקומות הגבוהים ברשימת התוצאות של גוגל לאורך זמן? התשובה היא פשוטה – קידום אורגני נותן תוצאות לטווח הארוך. >קידום אורגני כולל בבסיסו שילוב של ביטויי מפתח, תוך מעקב מתמיד אחריהן ועדכון ביטויים חדשים בתדירות גבוהה.
לחלופין, אם בעלי עסקים ישאלו – מדוע לא לבחור בקידום ממומן, התשובה לכך תהיה בדיוק ההיפך, כלומר קידום ממומן איננו יכול לבסס את מקומו של העסק לאורך זמן בין התוצאות הראשיות. קמפיין ממומן לא מבוסס על המוניטין של האתר, אלא על הכסף שתשקיעו בקמפיין.
אך חשוב לציין שיש יוצא מן הכלל, שהוא קמפיין ממוקד לטובת מבצע מסוים, סדרת מוצרים חדשה או ניצול של טרנדים ומועדים מסוימים הקשורים לשיווק, כמו “מבצעים לפסח” וכיו”ב. מבצעים כאלה, יכולים בהחלט להתבסס רק על קידום ממומן ועדיף שכך, מכיוון שמדובר בצורך ספציפי המוגבל בזמן.
ראשית, קיימת חשיבות עליונה במציאת חברת קידום איכותית משום שהצלחת הקידום תלויה במחקר המקדים אודות ביטויי המפתח, ההנעה לפעולה שתופיע במודעות וכד’. שנית, חשוב לציין שהיינו ממליצים לכם להתחיל בשילוב בין שני סוגי הקידום כבר מתחילת העלאת האתר לאוויר.
לעיתים, בעלי עסקים טוענים כי התקציב שלהן מוגבל ולכן, עליהם לשקול אופציות חלופיות. במקרים כאלה, יש לקחת בחשבון את מיקום האתר הנוכחי, את התחרות על הביטויים המיועדים לקידום הממומן וכד’. קיימים מקרים שכאמור, נמליץ להתמקד בקידום ממומן נקודתי, בעוד שקיימים מקרים בהם נמליץ ללכת דווקא על הקידום האורגני. על כל פנים, אסור לזלזל במחקר המקדים כאמור משום שבמצב כזה, הן הקידום הממומן והן הקידום האורגני עלולים להיות לשווא.