באופן כללי, חווית משתמש טובה באתר שמקודם כמו שצריך הם המפתח להצלחת האתר, כידוע. אולם, הן בעלי אתרים והן מקדמים שוגים לעיתים ומקדמים את האתר על חשבון חווית המשתמש ובמילים אחרות, סבורים בטעות שאם האתר יופיע ראשון במנועי החיפוש, אז העסק בוודאי יצליח, גם אם חווית המשתמש תהיה בינונית ומטה. אם במקרה גם אתם טעיתם וחשבתם באופן דומה, כנראה שטעיתם בכמה צעדים בדרך להצלחת האתר.
גם אם נניח בטעות שהגולשים עדיין ירצו להיכנס לאתר שלנו למרות שחווית המשתמש תהיה לא כל כך טובה, עדיין זכרו שהאלגוריתמים של גוגל יודעים לזהות חווית משתמש גרועה ולהוריד מדירוג האתר בהתאם. לכן, גם אם הצלחתם לקדם את האתר מבלי לדאוג לחוויית המשתמש, סביר להניח שהמקום הגבוה לא יישמר לכם לאורך זמן. עם זאת, חשוב גם לא לשים את חווית המשתמש מעל הקידום, שכן כאמור, מדובר בשתי פעולות נחוצות ומשלימות להצלחת האתר.
עודף במילות חיפוש- מדובר בשיטת קידום מאוד מאוד פופולארית, אשר מורידה מערך חווית המשתמש משום שהיא יוצרת תוכן שנראה מאולץ. במקום להעמיס, מומלץ לברר עם המקדם שלכם מהו בדיוק מספר ההופעות שלמילת הקידום שרצויה בטקסט ולשלב בהתאם.
פרסומות קופצות שמורידות ממהירות הטעינה- מעבר לעובדה שפרסומות קופצות הן סיבה מוצדקת לעצבים, אסור לשכוח שהן מורידות ממהירות טעינת העמוד. במקום, מומלץ להחליף את הפרסומות הקופצות ישר, לפרסומת שמופיעה רק אחרי שהלקוח שהה זמן מסוים באתר. כך, גם גוגל לא תוריד לכם בדירוג וגם הלקוח ירגיש פחות “מאויים” כאשר הוא נכנס לאתר.
“דחיפת” תוכן קידומי בעמוד שלא ממש זקוק לו- קיימים אתרי חנות למשל ששמים פסקה שלמה וארוכה יחסית לפני פירוט המוצרים, במטרה לקדם את אותו עמוד. במקרה כזה, ניתן למקם את התוכן הקידומי בתחתית הדף וכך הוא לא יפריע לגולש לראות את עמוד המוצרים.
חשוב להבין שניתן להשתמש בחוויית המשתמש כדי לקדם את האתר. ניתן לעשות זאת על ידי מעקב אחרי ההמלצות של גוגל בנושא (שאת חלקן פירטנו לעיל). כשגוגל ממליצה על משהו, בדרך כלל מדובר בפרמטר שמשפיע על הדירוג (ולעיתים קרובות הוא אף מכריז זאת במפורש) ולכן, בעזרת היישום של ההמלצות, תוכלו למעשה להרוג שתי ציפורים במכה אחת ולדאוג הן לחוויית המשתמש והן לקידום מוצלח של האתר. שיהיה בהצלחה!