אמנם מומחי קידום אתרים חלוקים לגבי המספר המדויק, אך לכולם ברור שלמעלה מ-200 פרמטרים שונים משפיעים על הדירוג של האתר בגוגל. בין החשובים ביותר בפרמטרים הללו הם הקישורים החיצוניים. אותם קישורים אשר מפנים אל האתר של העסק ממקורות רלבנטיים ובכך מאותתים לגוגל על תחום העיסוק של האתר כמו גם על הסמכות והמקצועיות שלו. לא בכדי, חברות קידום אתרים ובעלי עסקים משקיעים משאבים רבים בהשגת אותם קישורים חיצוניים יקרי ערך. הבעיה היא עוד מורכבת יותר כשהאתר “חדש בזירה”, אז הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להשיג לינקים איכותיים.
פוסט אורח בבלוגים אחרים
מכיוון שאתם בעלי ניסיון וידע בנושא בו האתר שלכם עוסק אתם יכולים לבקש מבלוגים ואתרי אינטרנט בתחום (או בתחומים משיקים) לכתוב פוסט אורח. למשל, מאמר מקצועי, חוות דעת, המלצות, סקירה וכדומה. מדובר בפעולה בעלת שלוש תוצאות חיוביות.
ראשית, פרסום פוסט אורח מאפשר לקבל קישור נכנס חשוב מאתר בנישה הרלבנטית (טוב לגוגל). שנית, יצירת קשר עם אתרים נוספים מסייע לחדור לשוק, להציג את עצמכם, לייצר שיתופי פעולה ולעשות “מינגלינג עסקי” אפקטיבי (טוב לעסק). מעבר לכך, הפוסט יכול להוביל ישירות לתנועת גולשים לאתר (טוב לגולשים).
פורומים וקהילות אינטרנטיות
מומלץ למצוא את הזירות המקוונות בהם פעילים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולהצטרף לקבוצות הפייסבוק והפורומים הרלוונטיים. למשל, אם יש לכם עסק להפקת אירועים כדאי לקחת חלק בפורומים לתכנון חתונה ובקבוצות בפייסבוק להפקת בר מצוות. חשוב לבנות אמינות ושם באופן שקול ומעמיק.
כלומר, אל תעלו מאות לינקים לאתר ברגע שאתם מצטרפים והקפידו על הנהלים והחוקים של הקבוצה (יש קבוצות המסרבות לפרסום תוכן שיווקי ולכן עליכם להיות חכמים בפעילותכם). דרך טובה היא לקרוא את הדיונים השונים, להכיר את הרוחות שנושבות בקהל, לשאול שאלות, להשתתף בצורה מתונה ולשלב בעדינות ובאינטליגנטיות קישורים מתאימים. עם זאת, חשוב להדגיש כי לפי אתרים מביני עניין (ובראשם אתר MOZ), קישורים חיצוניים מרשתות חברתיות אינם מעלים את הדירוג של האתר בפני גוגל.
היתרון שלהם טמון בכך שהם מאפשרים להביא תנועה לאתר ולהגדיל את הערך של האתר בגוגל על פי פרמטרים אחרים כמו זמני שהייה, תעבורת רשת, מעבר עמודים באתר וכו’.
אם האתר הוא חדש אך שייך לעסק מבוסס יחסית שיש לו שיתופי פעולה, קהל לקוחות או ספקים, ניתן לעשות בכך שימוש כדי לייצר נוכחות באינטרנט. למשל, הזמינו כל מי שיש לו הכרות עם העסק לכתוב על האתר החדש ולהפנות אליו. הם יוכלו לחוות את דעתם על המוצרים והשירות או לשתף לגבי חווית קנייה חיובית שהייתה להם. לעתים בעלי עסקים שעובדים אתכם במשך תקופה ישמחו לצרף אתכם בהמלצות באתר האינטרנט שלהם ובכך תזכו לקבל קישור איכותי ורלבנטי.
רוצים להגדיל את החשיפה שלכם ברשת? לייצר מערך איכותי של קישורים נכנסים לאתר? המומחים של סלקטד ממתינים לכם.