הנגשת מספרי טלפון היא אפשרות חדשה יחסית שמציעה גוגל בתחום הקידום והיא הופעת מספר הטלפון של העסק או ספק השירות בתוצאות האורגניות. עד לא מזמן הייתה זמינה רק במובייל. ההנגשה של המספרים היא למעשה חלק מהקידום האורגני של האתר. עד לא מזמן, תוצאות חיפוש בגוגל הפנו בדרך כלל לעמוד נחיתה או אתר מסוים אשר בו הופיע כבר מספר הטלפון, אולם עכשיו ניתן למעשה “לדלג” על המעבר עצמו וליצור קשר ישירות. בשנה האחרונה, עולה כי החשיפה להצגה זו של מספרי הטלפון עולה בהדרגה, כך שמומלץ למקדמי אתרים ולבעלי עסקים בכלל, ללמוד איך להשתמש בה כראוי וכמובן בהתאם לצרכי העסק או האתר.
חשוב לזכור כי בסך הכל, המטרה של כל בעל עסק היא הגדלת יחסי המרה, כלומר הגדלת אחוז הגולשים לאתר שהפכו ללקוחות, או עשו פעולה כלשהי באתרבדף הנחיתה כמו השארת פרטים. בהמשך לכך, גם הופעת מספר הטלפון במודעה, דהיינו בקידום ממומן, יכולה בהחלט להגדיל את מספר הגולשים אשר יפנו לעסק באופן ממשי, שכן כאמור, הנגשת מספר הטלפון תחסוך לרבים מהלקוחות את הפניה לאתר ותסייע להם פשוט ליצור קשר עם העסק.
באשר לעסקים שיצטרכו לשים דגש על קידום מספר הטלפון, חשוב לציין שבאופן כללי היא מומלצת לכל עסק שכן מספר הטלפון יופיע מתחת למלל המודעה עצמה ולכן הוא לא מוריד מערכה מבחינה זו. אולם קיימים שירותים אשר עבורם הצגת מספר הטלפון בתוצאות החיפוש היא חיונית יותר, כגון שרברבים ומוסכים, אך לא רק. חשוב לציין כי התוספת הזו עתידה להגיע בקרוב גם לישראל, שכן החשיפה שלה במדינות אחרות החלה כבר.
חשוב להדגיש בשלב זה כי עדיין יש להשקיע בקידום אורגני של האתר, שכן עדיין תרצו שהאתר שלכם יופיע (עם מספר הטלפון) בראש תוצאות החיפוש על מנת שלקוחות יוכלו למצוא אותו. אגב, יצירת קשר ישירות מצד הלקוחות אינה אומרת שהם לא יכנסו לאתר בהכרח. בכל אופן, לכל עסק קיימים צרכים שונים ולכן יש להתחשב בצרכי האתר הספציפיים, כאשר באים להוסיף את מספר הטלפון.
לסיכום, מדובר למעשה בהתייעלות נוספת של גוגל במטרה להגדיל את רלוונטיות תוצאות החיפוש של הגולשים. מצדם של בעלי העסקים ומקדמי האתרים, ניתן להשתמש באופציה זו של הנגשת מספר הטלפון בחכמה ולהגדיל את מספר הפניות הישירות של לקוחות לעסק, אולם יש לשים דגש על המשך קידום אורגני אפקטיבי לעסק.