אין דבר גרוע יותר עבור בעל אתר אינטרנט ממצב שבו גולשים שנכנסים אליו לא מצליחים לנווט את עצמם ולמצוא את מבוקשם. מבקר רנדומאלי שיגיע לאתר ולא יתמצא בו בתוך שניות ספורות עלול לנטוש בלי יותר מדי סנטימנטים היישר לזרועות המתחרים. כן, גם אם אתם ממוקמים בתוצאה הראשונה בגוגל. יתרה מכך, כמו אצל הגולשים כך אצל גוגל, חוויית משתמש היא פרמטר חשוב בדירוג.
חלק בלתי נפרד מידידותיות למשתמש טמון ביצירת היררכיית אתר נכונה שעושה סדר והגיון עבור הגולשים ומאפשרת לגוגל להבין במה עוסק האתר ומה התכנים בו. שני הקהלים האלה (הגולשים וגוגל) משפיעים זה על זה. לדוגמה, אחוזי נטישה גבוהים הנובעים מהיררכיה שגויה יורידו אתכם בדירוג בגוגל, דירוג נמוך לא יביא לתנועה וחוזר חלילה.
מה חשוב לדעת על בניית היררכיית אתר לקידום?
בתכנון אתר יש לבנות פירמידת תוכן מדויקת שגורמת לניווט פשוט וברור בין הדפים השונים. איך עושים את זה? הנה לפניכם כמה שלבים עיקריים בבניית היררכיית אתר לקידום אורגני יעיל ונכון:
- הגדרת האתר ומרכיביו – יש להגדיר היטב את האתר על מרכיביו השונים ולקבוע את עמודי התוכן שבו. היררכיית אתר בנויה משלד הכולל (בדרך כלל) עמוד בית, אודות, עמוד על הצוות, שירותים מרכזיים ותתי שירותים, קטלוג (בחנות ווירטואלית), גלריה (אם אתם מעוניינים להציג פרויקטים/סיפורי הצלחה), בלוג ועוד רובריקות נוספות כמו “מן התקשורת”, “שאלות ותשובות”, “מילון מונחים” וכו’.
- הפרדה בין רובריקות ראשיות למשניות – על מנת לחלק באופן היררכי את התכנים באתר מומלץ לייצר מבנה של קטגוריות ראשיות ותתי קטגוריות משניות. ברובריקות הראשיות נהוג לשבץ למשל דף אודות או השירותים שלנו. תתי הקטגוריות המקובלות במקרה זה יהיו עמוד שכותרתו “ההיסטוריה של החברה” תחת “אודות” ודף הסבר על שירות ספציפי תחת “השירותים שלנו”. ההגדרה של הקטגוריות הראשיות בתחומי העיסוק של העסק מתכתבת עם מחקר מילות מפתח ובנייה נכונה של האתר משדרת לגוגל מהם תחומי העניין הרלבנטיים של העסק.
- הגדרת קטגוריות מרכזיות באתר שילוו אזורים שונים – פירמידת אתר מקצועית מבוססת על רובריקות קבועות שבכל חלק באתר ישולב בהן תוכן מתאים. ניקח לדוגמה אתר של משרד עורכי דין המתמחה במשפט פלילי ובדיני נזיקין. מפת האתר צריכה להיבנות כך שהשירותים של המשרד מופרדים. בכניסה לכל אחד מעמודי השירותים (פלילי או נזיקין) יוצגו קטגוריות קבועות כמו למשל סיפורי הצלחה, מאמרים מקצועיים, פסקי דין וכו’, אך הן יכילו תוכן רלוונטי אל התחום הנבחר. למשל, סיפורי הצלחה הקשורים לפלילי יהיו תחת קטגוריית פלילים והישגים בדיני נזיקין יהיו במקום המתאים להם.
- איחוד עמודים מיותרים – חשוב שלא יהיו באתר אינטרנט עמודים מיותרים שמכבידים על הגולש וסביר להניח שלא ייקראו. למשל, לא צריך לפצל את האודות לאין ספור עמודים נפרדים כמו פרופיל, חזון, הצוות, ההנהלה, הגב הפיננסי, התהליך שלנו וכו’ (אלא אם יש לפיצול משמעות אמיתית).
- ביקורת חיצונית – כדאי להעביר את היררכיית האתר לביקורת חיצונית על מנת לבחון באמצעותה אם “הגולש ההדיוט”, אדם שלא קשור לעסק מבפנים, מצליח לאתר את המידע שהוא זקוק לו ואת השירותים שהוא מחפש.
לסיכום,
היררכיית האתר היא השלד שעליו נבנה כל גוף האתר. חשוב ש”השלד” יהיה נהיר לגולש הסטנדרטי, שהקטגוריות בו יהיו ברורות והתוכן מאחוריהן צפוי. רצוי לאחד עמודים נפרדים מיותרים, להבחין בין רובריקות ראשיות למשניות, להגדיר קטגוריות קבועות בין חלקי האתר השונים ועוד. מעל לכל מומלץ להיעזר בחברת בניית אתרים מנוסה אשר מבינה גם קידום בגוגל בכדי לבנות היררכיית אתר אפקטיבית ויעילה.
מסתבכים עם היררכיית האתר? לא יודעים לנווט את הגולשים בצורה הנכונה? מתקשים להפריד בין עיקר לתפל? המומחים של סלקטד ישמחו לעמוד לשירותכם. דברו איתנו.