לפני שנסביר על הקשר בין קידום אתרים והחזר השקעה, עלינו להבין את המושג ״החזר השקעה״ עצמו, למה הוא בדיוק מתייחס ולמה מתכוונים כשמשתמשים במושג הזה. כשמדברים על החזר השקעה (מאנגלית: ROI Return of Investment) מתכוונים למדד כלשהו המסמל את היחס בין ההשקעה לרווח. מדובר בדרך כלל על השקעה כלשהיא, שבית עסק או אדם פרטי עשה בעקבות תכנית עסקית, ומשתמשים בביטוי כדי לכמת את הרווח עצמו שנשאר לאחר כל ההוצאות ובעקבות כך לנתח האם ההשקעה השתלמה או לא. מן הסתם יש לקבוע מהם הערכים שרוצים לקבל מההשקעה מכיוון שאלה לא נמדדים תמיד בכסף, אלא ניתן להתייחס גם ליעדים.
אם אתם רוצים להשקיע בקידום אתרים לאתר שלכם, עליכם קודם כל להגדיר את המטרות של ההשקעה הזו, ומה אתם מעוניינים להשיג באמצעותה, אחרת לא תוכלו למדוד אותה בסוף התהליך. חשבו – האם בעזרת הקידום אתם רוצים להגדיל את קצב המבקרים שלכם באתר? או אולי אתם מעוניינים להגדיל את המכירות של מוצר מסוים? האם אתם רוצים להניע גולשים לקריאת הבלוג שלכם וכתיבת תגובות? או האם אתם רוצים למדוד את השימוש בפונקציות מסוימות שנמצאות באתר שלכם? לא משנה מה היעדים שלכם, הגדרה מדויקת שלהם תעזור לכם להבין אם הצלחתם לקבל את החזר ההשקעה שהגדרתם מראש.
קידום אתרים, בין אם היא נעשית כחלק מתוך קמפיין שיווקי למוצר ספציפי או מטרה אחת, או אם היא נעשית באופן שוטף לכל תחום באתר, תלויה בהמון גורמים שלא על כולם יש לנו שליטה. בכל מקרה אין נוסחת קסמים שמבטיחה תוצאות בזמן מסוים ומומלץ גם כן להגדיר תוך כמה זמן רוצים להגיע ליעדים שהצבנו לעצמנו ולנתח את הנתונים בהתאם. בכל מקרה, יש לתת לקידום האתרים את הזמן הדרוש כדי להגיע לתוצאות הרצויות.
קידום אתרים איכותי שיניב לכם את התוצאות הרצויות הוא כזה שנעשה בצורה הנכונה והאפקטיבית ביותר, רצוי בסיוע של אנשי מקצוע המתמחים בכך. מעבר לכך יש להשקיע מחשבה לא רק ביעדים ובמטרות ששואפים להגיע אליהם, אלא גם בהבנת קהל היעד שלכם והמקומות בהם ניתן למצוא אותם (לדוגמה – באיזה רשתות חברתיות הם גולשים?). הבנה של התחום יכולה לסייע רבות להשגת יעדים אלה בצורה יעילה שתחסוך לכם זמן רב ותבטיח שההשקעה שלכם באמת תשתלם.