קמתם בוקר אחד, אך העולם כבר אינו כפי שהיה. הורידו את הדגל לחצי התורן, הרכינו את ראשכם, האתר שלכם – נעלם מגוגל. אחרי העצבים, הדרמה והתסכול, עליכם לתפוס את עצמכם בידיים ולשאול שאלה פשוטה – מה עושים אם האתר נעלם מגוגל?
אפשר להבין את הפאניקה, היום הפרסום בגוגל הוא נתח מרכזי בחשיפה לקהל והיעלמות מתוצאות החיפוש היא בעלת משמעות כלכלית לא מבוטלת. עם זאת, הכל הפיך וזו איננה בעיה שאין לה פתרון. אם לא נעשה שום שינוי לאחרונה אין שום סיבה לדאוג וניתן לחכות יום או יומיים ולראות אם הסדר שב על קנו (מומלץ לשתף את האתר ברשתות החברתיות). בכל מקרה, יש כמה דברים שצריך לבדוק בהקדם.
תקלה בקובץ robots או סימון ל-noindex
אם האתר נעלם מגוגל עליכם לבדוק האם במקרה עשיתם שינוי בהגדרות של האתר שמונע אינדוקס בגוגל? הקובץ robots.txt הקיים בכל אתר, הוא הקובץ שמדריך את גוגל כיצד לסרוק את האתר, אילו עמודים לאנדקס ואילו לא. אם במקרה עשיתם שינוי לא מתוכנן בקובץ, אתם עלולים לגרום לדה-אינדוקס של האתר. כיום בממשקי ניהול תוכן רבים יש אפשרות לסמן noindex לאתר. לחיצה מיותרת על העכבר עלולה להשאיר אתכם מחוץ למנוע. חושדים שיש לכם בעיית אינדוקס באתר? פנו אלינו ונשמח לבדוק.
קידום פסול בגוגל עלול לגרום לענקית מנועי החיפוש לזרוק אתכם מהאינדקס העצום שלה. עונש יכול לנבוע ממגוון סיבות דוגמת פריצה לאתר שלכם, אובר אופטימיזציה, קבלת קישורים מאתרים לא ראויים ועוד טקטיקות קידום אתרים האסורות לשימוש על ידי גוגל.
איך תדעו אם גוגל הענישה את האתר שלכם? עליכם לבדוק בכלי מנהל האתרים של גוגל. רצוי בהחלט לדאוג שהאתר שלכם יקושר לכלי מנהל האתרים (search console). גוגל שולחת התראות אודות פעולות שהן בעיתיות מבחינתה ונוגדות את כללי האתיקה שהציבה, ניתן למנוע את העונשים כדוגמת היעלמות מתוצאות החיפוש, על ידי תיקון מקדים של הבעיה שהיא העלתה. מעוניינים לקבל סיוע בנושא? פנו אלינו.
ישנם מומחי SEO בעייתיים שהרעיון שלהם “לקידום” אתרים הוא פגיעה במתחרים באמצעות קידום שלילי. דוגמא לפעולה כזאת יכולה להיות קניה של מאות או אלפי קישורים מאתרים ברמה ירודה ולכוון אותם אליכם (phishing). במקרה כזה גוגל יעניש את האתר שאליו הופנו הלינקים, כלומר האתר שלכם. הפתרון הוא העלאת רשימת האתרים שמקשרים אליכם לאזור ייעודי בכלי מנהל האתרים (disavow). פעולה זו יכולה להיעשות על ידי מומחה קידום אתרים והדבר יגרום לגוגל להתעלם מאותם קישורים וישיב את המצב לקדמותו.
הזחלנים של גוגל סורקים את האתר שוב ושוב. אם במקרה הם פספסו את דף הבית (עלול לקרות אם דף הבית לא היה זמין), אז ייתכן שמנוע החיפוש יעדיף להציג עמודים אחרים במקום דף הבית, כאלה שכן היו זמינים בפעם האחרונה שנסרקו. לאחר שעשיתם בדיקות וראיתם שאין הגבלות על האתר או ענישה מגוגל, מומלץ לשלוח את האתר לסריקה יזומה אצל גוגל בכלי מנהל האתרים באמצעות שימוש בכלי של אחזור כתובות (fetch).
כל ההמלצות הללו באחריות המשתמש בלבד. אנחנו מציעים בכל מקרה של הדחת האתר מגוגל ליצור קשר עם חברת קידום אתרים מקצועית, אשר תאבחן את הבעיה ותציע לכם פתרונות והמשך קידום אורגני נבון ובצורה הנכונה. זקוקים לסיוע? צרו קשר עם מומחי ה-SEO של סלקטד שיווק אינטרנטי בע”מ.