מה זה קידום אורגני ואיך הוא עובד? איך ניתן לנצל את המיטב מהרשתות החברתיות על מנת לקדם את האתר? ומה הטרנדים החמים ביותר? כל הפרטים במאמר הבא.
קידום אורגני של אתרי אינטרנט נחשב לקידום ללא תשלום למנועי חיפוש (קידום ממומן), אלא על ידי אמצעים שונים שמשפרים את הניקוד של אתר מסוים בגוגל. ניקוד זה נקבע לפי פרמטרים מסוימים שדרכם משפיעים האלגוריתמים על הדירוגים של האתרים. אתרים עם ניקוד גבוה יופיעו בין הראשונים ברשימות החיפוש. הפרמטרים הללו מתבססים על פונקציות שונות ובין השאר על תכנים רלוונטיים ואיכותיים, שמהווים ערך מוסף לגולשים. החשיבות לסוג התוכן הפכה להיות משמעותית מאוד ועליה יש לשים את הפוקוס בשנים הקרובות. מעבר לכך, תכנים שגולשים ברשתות החברתיות אהבו, שיתפו והגיבו עליהם, זוכים לעלייה משמעותית בקידום שלהם.
השימוש בפרסום ממומן דרך פייסבוק ואינסטגרם, שתיהן פלטפורמות אידיאליות לפרסום ויצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים, הפך כבר מזמן לדבר שבשגרה, מגמה שתמשיך גם בשנים בקרובות. אך עם זאת אין להזניח את השימוש בקידום אורגני של האתר, אלא להיפך. השימוש בסרטונים ברשתות החברתיות מתחזק ויתחזק גם בעתיד מכיוון ששיתוף של סרטונים בפייסבוק מכפיל את נתוני הקידום האורגני בהשוואה לשיתוף של תמונות. המסקנה היא שלא מספיק לפרסם תכנים ברשתות החברתיות, אלא צריך לדעת איזה סוג של תכנים מעניין את הגולשים ואיך אפשר לערב אותם באופן פעיל, כמו למשל: לחיצה על כפתור הלייק בפייסבוק או כתיבת תגובה על הפוסט.
הגולשים ברשתות החברתיות רוצים לראות תוכן פרסומי איכותי ומושקע שמדבר אליהם, מצחיק אותם ומלהיב אותם, כדי שתהייה להם סיבה טובה להעביר אותו הלאה לחברים שלהם. ככל שהתכנים מעניינים ואיכותיים יותר, כך גדל הסיכוי שהם יהפכו לוויראליים וישותפו על ידי יותר ויותר אנשים, מה שמגביר באופן אוטומטי את הקידום האורגני של האתר. לפי האלגוריתם של פייסבוק למשל, תוכן שמשותף הרבה פעמים יופיע לעיתים קרובות יותר בפיד. חשוב להשקיע בתוכן טרנדי כמו יצירת תכני-סיפור (story), שנותנים עומק לפרסום ויש להם ערך מוסף גבוה יותר מסתם מודעת פרסום כלשהיא. מעבר לכך הצגת תכנים אותנטיים ואישיים הם רלוונטיים כיום יותר מתמיד.
שימוש של סרטונים ותמונות הם ללא ספק הטרנד החזק ביותר והאפקטיבי ביותר. אך יש דרכים נוספות לקידום של האתר ושימוש נכון ברשתות החברתיות. תוכן שמעורר עניין יגרור אחריו יותר תגובות ושיתופים, זאת אומרת, יש ליצור תוכן שיגרום להתערבות של הגולשים על מנת שיכתבו יותר תגובות. טרנד חם נוסף הוא שיתופי פעולה עם ״אושיות אינסטגרם״ – אנשים שיש להם מספר עוקבים גבוה ברשתות החברתיות, מה שבאנגלית מוכר יותר כ- influencer marketing, פרסום דרכם מגדיל את הסיכוי לשיתוף באופן משמעותי. לסיכום: פרסום תוכן ברשתות החברתיות ללא ספק יגביר את קידום האתר באופן אורגני, אבל רק במידה הצלחתם לשכנע את הגולשים שהפוסט שלכם שווה שיתוף.