למי שעדיין לא יודע, המטרה העיקרית של מנועי החיפוש היא לספק ללקוחותיהם, הגולשים, את השירות הטוב ביותר. דבר זה נעשה על ידי שיטת ניקוד בעזרת אלגוריתמים, ועל ידי כך נוצרת רשימת תוצאות, שהרלוונטיות ביותר – אלה שעונות על מרבית הפרמטרים של האלגוריתם, קופצות למקומות הראשונים. עם השנים פיתחה גוגל שיטות המסייעות לה להפריד בין העיקר לתפל ולסנן את האתרים שלא מספקים ערך לגולשים (מבחינת תוכן, מבנה, או חווית משתמש). זהו שינוי חיובי ומבורך, שכן אף אחד מאתנו לא רוצה לבזבז את הזמן ולעבור בין עשרות אתרים עד שנמצא את מבוקשנו (דגש על איכות ולא על כמות). עם זאת, השינויים והשיפורים התמידיים משפיעים על בעלי העסקים שצריכים להתאים את האתרים שלהם לדרישות החדשות, המשתנות כל הזמן.
מסיבות אלה, חשיבות התכנים באתר וצורת כתיבתם עולה (מה שנקרא היום (Content Marketing, והופכת לבעלת השפעה גדולה גם על הקידום של האתר. מכיוון שקידום אורגני הוא קידום שלא נעשה כתוצאה מתשלום לגוגל, אלא קידום הנעשה בצורה טבעית, על ידי שיפור האתר מבחינת מבנה ותכנים, יש לתוכן פוטנציאל גבוה. אבל תוכן איכותי הוא חלק אחד מגורמים רבים המשפיעים על הדירוג, גם אם הוא מהווה חשיבות גדולה. גורמים נוספים הם לדוגמה: אתר הבנוי נכון, חוויית המשתמש, התאמה למובייל, זמני טעינה ועוד. על מנת לשפר את ביצועי האתר יש להשקיע מאמצים בכל התחומים, מה שדורש סבלנות עד שייראו תוצאות בשטח.
למי שמעוניין להשקיע זמן על מנת לשפר את הקידום האורגני של האתר, מומלץ לשלב בלוג באתר האינטרנט של העסק, ובו ישולבו תכנים מעניינים ומקוריים, המהווים ערך מוסף לקהל הגולשים. לדוגמה: עסק המוכר מוצרים למסיבות, יכול לנצל את הפלטפורמה ולפרסם טיפים ורעיונות יצירתיים לקהל לקוחותיו על סוגי מסיבות, על המוצרים עצמם ופעילויות שניתן לשלב. בעזרת הבלוג ניתן ל״אותת״ למנועי החיפוש שהאתר מתעדכן באופן קבוע כל הזמן (בזכות התכנים שנכנסים אליו), מה שמעלה באופן אוטומטי את הניקוד. בנוסף, ניתן לשלב את התכנים בבלוג ברשתות החברתיות ולהגביר את הטראפיק.
לפי התחזיות, והחשיבות הגדולה שהתוכן השיווקי צובר, עסקים רבים וחברות יצטרכו להתאים את עצמם לדרישות, ויאלצו בעתיד לשים דגש רב על אסטרטגיות שיווקיות הכוללות תכנים איכותיים על מנת למנף את האתר שלהם ככל האפשר. בשורה התחתונה, השילוב בין קידום אתרים לתוכן איכותי יכול בהחלט לשפר את ביצועי האתר, אך רק כמכלול עם שאר הגורמים.
לייעוץ עם חברת סלקטד בנושא תכנים באתר וקידום אורגני, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.