עונות השנה הן אחד הגורמים הבולטים המשפיעים על כולנו. בסופו של דבר, אין אדם שלא מרגיש מעט יותר עייף בחורף, או הורה שלא זקוק לרעיונות לפעילות בקיץ עם הילדים, וכיו’. לכן, שיווק המותאם לעונות השנה מהווה את אחת מהאסטרטגיות השיווק האפקטיביות ביותר עבור העסק!
שיווק אינטרנטי לפי עונות השנה עלול להישמע מעט משונה, אולם בבסיס אסטרטגיית השיווק הזו קיים עיקרון התאמת השיווק ללקוח. קיימות דרכים רבות בהן ניתן להתאים את השיווק שלנו ללקוח, החל מהתאמה כללית של מאפיינים בעסק כמו שפת האתר למשל, ועד התאמה מדוקדקת יותר כמו התאמת שעת פרסום המודעות לשעת הפעילות של הלקוחות וכד’. בכל הקשור לשיווק לפי עונות השנה, צריך לזכור שהן משפיעות על כולנו ולכן מדובר בשיטת שיווק בטוחה מאוד ורווחית, כמובן אם היא מנוצלת בחוכמה.
חלק מן החברות קשורות בקשר ישיר מבחינת סוג המוצרים או השירות שהן מציעות, לעונות השנה. קחו דוגמא למשל חנות אינטרנטית למוצרי טיפוח אורגניים: בקיץ, ניתן להניח שהפרסומים של אותה חברה יתמקדו במוצרי טיפוח המסייעים להתמודדות עם נזקי השמש, בשמים למיניהם, ועוד. חנות לבעלי חיים יכולה להוציא פרסומים שעוסקים בהגנה על בעלי החיים מפני פרעושים וקרציות בקיץ וכו’. מסעדות יכולות להכין תפריט קיץ מיוחד ובקיצור, השמים הם הגבול.
לצד זאת, קיימות חברות רבות שמוצריהן או השירות שהן נותנות לא קשור באופן ברור כל כך לעונות השנה. במקרים אלו, עומדות בפני אותן חברות כמה אפשרויות: ראשית, ניתן לפרסם מאמרים מקצועיים בנושאים הקשורים לעונות השנה, אך כאלה שאינם פרסומות ישירות למוצרי העסק. מאמרים בסגנון הזה נועדו לסייע לאותן חברות לבנות מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוחות שלהם, מעין השקעה עתידית. זכרו שאחת הדרכים למשוך לקוחות לאתר היא גם על די תוכן מקצועי ואיכותי.
שנית, לפחות מהניסיון שלנו, במרבית המקרים תוכלו למצוא דרכים יצירתיות בהן עונות השנה מתקשרות לעסק שלכם בצורה כלשהי. עונות השנה גורמות לנו למצב רוח שונה, להרגלי בילוי שונים ואפילו חלילה, לסכנות שונות. מעט מחשבה יצירתית תוכל לסייע לכם לנצל את הרגע וליצור תוכן שיווקי מותאם ואפקטיבי עבור העסק.
גם אם אחרי ההסבר שלנו אתם מתקשים לעשות זאת לבד, זה בסדר. לכל עסק קיימות אסטרטגיות השיווק שלו והן תלויות במגוון רחב של מאפיינים. בנוסף, זכרו שקיימים אנשי מקצוע שתפקידם הוא בין השאר למצוא עבורכם דרכים מגוונות להופיע ולבלוט ברשת. עם זאת, אתם כבעלי עסקים צריכים לזכור זאת ולבקש מאנשי התוכן ואנשי הקידום שלכם לסייע לעסק בין השאר, על ידי האסטרטגיה המסוימת הזו, כי פשוט חבל לא לנצל אותה