שיעור היסטוריה קטן:
אם נדבר באופן כללי מאוד, אתרי מובייל לעומת דסקטופ מהווים שתי גישות דיי שונות זו מזו בכל הקשור למראה האתר, המידע הקיים בו והאופן בו הוא מתנהל. ככלל, עד לא מזמן יחסית, אתרי הדסקטופ נחשבו לאתרים ה”רגילים” לעומת אתרי מובייל. אולם, עם עליית השימוש בסמרטפון, גם צרכי הלקוחותהגולשים והדרישה מאתרים השתנו, דבר שגרם בסופו של דבר גם לגוגל לשים דגש רב יותר על אתרי מובייל, בכל הקשור לדירוג האתר (לעידכון מבית גוגל, לחץ כאן).
כל ההבדלים שנציג לעיל נובעים מן העובדה שהגולשים במובייל מעוניינים שהמידע יגיע אליהם באופן שהוא כמה שיותר מדויק, מהיר וללא עיכובים מיותרים. עובדה זו באה לידי ביטוי בכמה מישורים הקשורים למאפייני האתר, כגון:
מיקוד ; באתרי מובייל למיניהם, תמצאו לרוב פחות מידע מאתרי דסקטופ, לא בהכרח מבחינת התוכן, אלא מבחינת פרסום למשל, אפשרויות שונות באתר וכד’.
עיצוב מתומצת מסך הסמרטפון הינו מטבע הדברים קטן. לכן, קיימים פחות דברים שניתן להכניס אליו, בעיקר מבחינת העיצוב.
הקפדה יתרה על טעינת האתר – באופן כללי, גולשים הופכים פחות סובלניים לעמודים הנטענים באופן איטי הן בכל הקשור לאתרי דסקטופ והן בכל הקשור לאתרי מובייל (לבדיקת האתר שלכם, לחץ כאן). עם זאת, במובייל גולשים מצפים למהירות אף גבוהה יותר ולכן אגב, גם גוגל התחיל לאחרונה להתחשב במדד מהירות הטעינה כמשפיע על דירוג אתרי מובייל.
ללא ספק גולשים כיום מבלים זמן לא מבוטל מול הסמרטפון, עניין שמחייב בעלי עסקים ואתרים להתאים את עצמם לאתרים רספונסיבים. עם זאת, חשוב להבין שאתרי מובייל במקרים רבים לא יכולים להחליף אתרי דסקטופ, על אף השימוש הרב במובייל. לאתרי דסקטופ כאמור יתרונות רבים, ומעבר לכך, גולשים רבים שיגיעו לאתר שלכם דרך המובייל יעדיפו פעמים רבות להמשיך ולגלוש בדסקטופ כשיגיעו הביתה למשל, או כאשר הם יקבלו מכם מייל מעניין וכיו”ב.
בעלי עסקים צריכים להתחשב בסוג האתר והשירות שהם מחזיקים. קיימים היום לא מעט עסקים שבוחרים להשקיע באופן כמעט בלעדי באתרי מובייל, דבר המתבטא במראה האתר ומידת הנוחות בו כשגולשים בדסקטופ. עם זאת, קיימים אתרים ותחומים הדורשים מעט יותר השקעה, תוכן או עיצוב וכד’, ולכן אינם יכולים להרשות לעצמם להסתמך על פלטפורמת המובייל בלבד.
לסיכום, הדרך הטובה ביותר לדעת באיזה פלטפורמה כדאי לכם להשקיע היא להיוועץ עם חברת קידום אתרים ובניית האתרים שלכם. עבור החלטה מושכלת, יש להתחשב כאמור בסוג השירות, בנישה שלכם ובהתנהגות הגולשים והלקוחות הקבועים שלכם.