רקע כללי: SEO מקומי וחשיבותו
הכוונה בקידום אורגני מקומי היא לביטויי חיפוש אשר כוללים חיפוש שירות או בית עסק עם מיקום מסוים כגון “חשמלאי בתל אביב” או “בית דפוס ברמת גן” וכן הלאה. חשוב לציין שבשנת 2017, נמצא שכמעט חצי מן החיפושים בגוגל כללו ביטויי חיפוש מקומיים כאלה ולכן יש להניח כי הפופולאריות של סוג הביטויים הזה רק תלך ותגדל. המשמעות של העניין הזה היא כמובן הזדמנות מצוינת לקדם את העסק על באמצעות ה- SEO המקומי.
“גוגל העסק שלי” בתרגום חופשי לעברית הוא פלטפורמה שגוגל מציעה לבעלי עסקים כדי להעלות את מידת הופעתם במנוע החיפוש. בין ביטויי החיפוש המקומיים לגוגל העסק שלי יש קשר ישיר, בשונה מקידום ממומן שם לא בהרכח שקיים קשר ביניהם, שכן גוגל משתמשת חיפושים מקומיים בעיקר בפלטפורמה הזו. בנוסף, במקרה ותהיתם, נציין כי המידע המקומי אשר שואבת גוגל לגבי העסק שלך נובע כמעט אך ורק מגוגל העסק שלי. אך כיצד ניתן להעלות את קרנה של המודעה?
גורמים כלליים: תיאור העסק באופן כמה שיותר מקורי (ונכון). חשוב לזכור בהקשר זה, כי גולשים שואבים מידע על העסק מהמקור הזה ולכן חשוב לבחור בקטגוריה הנכונה (מבחינת פעילות העסק), תמונות רלוונטיות ומושכות במיוחד של העסק וכמו כן, יש לבדוק כי מספר הטלפון, הכתובת ושאר הפרטים אודות העסק זהים גם באתר או במקומות אחרים בהם מוזכר העסק ברשת.
גורמים קידומיים: מדובר בגורמים אשר גוגל מתחשב בהם בבואו לדרג את העסק שלךהמודעה. כרגע, אנחנו יודעים על התחשבות בדירוג של העסק (כוכבים) ובביקורות של הגולשים והלקוחות על העסק. כאן, מדובר למעשה במלאכת שכנוע שלכם, בעלי העסקים מול הלקוחות הנאמנים שלכם. אגב, חשוב לדעת שגוגל נותן חשיבות של ממש לביקורות ואף חוסמת או לא מאשרת ביקורות שנראות לה מזויפות, קנויות וכד’. על כן, את כבעלי עסקים צריכים להדגיש בפני הלקוחות הנאמנים את חשיבות הביקורת החיובית והמקורית ובנוסף, להגיב לשאלות ושאר הערות שנכתבו עליכם על מנת להראות שקיימת פעילות ממשית סביב העסק שלכם.
בנושא הדירוגים, חשוב להכיר עוד כמה גורמים המשפיעים על איכות המודעה מבחינת גוגל. תמונות ושאר פרטים מהימנים על העסק הוזכרו כבר, אולם חשוב לציין כי קיימת חשיבות רבה גם להופעת האתר באתרים נוספים הנחשבים למהימנים על ידי גוגל, כגון: פייסבוק, אתרים מקצועיים ועוד.
הערה אחרונה
אסור לשכוח כי מבחן התוצאה הוא בסופו של דבר הגדלת היצע הלקוחות וכמובן שמירת הלקוחות הקיימים. לכן, עשו לעצמכם טובה ושפרו את הנוכחות שלכם ברשת במטרה לסייע ללקוחות באמת, מלבד מטרת הקידום הטכני לכשלעצמו.