תמונה טובה באתר אינטרנט יכולה להיות שווה אלף גולשים ואפילו יותר. אז איך בוחרים תמונות לאתר ועל מה לשים דגש? קחו מאיתנו שבעה טיפים מנצחים.
אם אתם בטוחים שהתשובה לשאלה “איך בוחרים תמונות לאתר?” היא “כל תמונה תתאים” הגיע הזמן שתעשו חישוב מסלול מחדש. תמונות הם אלמנטים משמעותיים לעיצוב ויש להן את הכוח הדרוש להפוך אתר אינטרנט למנוע שיווקי מנצח. כזה שנחרט בזיכרון ומחזיר את הגולשים אליכם פעם אחר פעם אחר פעם אחר פעם. אז בלי יותר מדי הקדמות הנה שבעה טיפים מנצחים על בחירת תמונות לאתר. לגזור ולשמור.
איכות, איכות, איכות
בוחרים תמונות לאתר? נסו לדמיין מראש איך הוא ייראה
הפרמטר החשוב ביותר לגבי תמונות באתר הוא איכות. התמונה צריכה להיות גדולה, מושלמת מבחינת פיקסלים, בעלת רזולוציה מצוינת ומראה נהדר בכל מסך ובכל גודל. גם כשהקונספט העיצובי והמיקום של התמונה באתר מכתיבים את המסגרת יש לוודא שהתמונה מתאימה בצורה מושלמת לאפקט המצופה ממנה. שימו לב שהגולשים הם מספיק אינטליגנטיים בשביל להעריך תמונות טובות ואיכותיות.
רלוונטיות למותג
בבחירת תמונה יש לדאוג לרלבנטיות למותג. למשל, אם אתם מציעים ייעוץ עסקי למסעדות מובילות עליכם לשלב תמונות של מאכלים יוקרתיים וייחודיים (לא סתם מגש פיצה פשוט). תמונות עם רלבנטיות למותג יכולות להיות גם תמונות “אווירה”. לדוגמה, נופים פתוחים של טוסקנה באתר שמציע טיולים מאורגנים לאירופה או אפילו תמונות של יאכטה ורכבים יוקרתיים באתר שעוסק בייעוץ השקעות ומכוון את הגולש כבר לשלב של אחרי ההצלחה.
קריאה לפעולה
תמונות רבות באתרי אינטרנט משמשות לתפקיד כפול של נראות ופונקציונאליות באותה המסגרת. תמונות שמאפשרות לחיצה ומעבר לאזורים רלבנטיים באתר יכולות להיות אפקטיביות לא פחות (אם לא יותר) מכפתורים וקישורים ישירים מבוססי טקסט בלבד. הגולשים מתחברים לתמונה ומעדיפים ללחוץ עליה ועל המסר הקצר שהיא מסמלת עבורם.
עוצמה ורגש
תמונות עוצמתיות הן תמונות שמעוררות השראה אצל הגולש. כלומר, משדרות מסרים חזקים שמנגנים על הרגש של הגולשים וגורמים להם לשקוע פנימה. שקיעה שמובילה להזדהות עם המותג ואתר האינטרנט. תמונות עוצמתיות יכולות להיות תמונות טבע מעוררות השראה, תמונות של אנשים ברזולוציה גבוהה עד שניתן ממש לראות אל תוך העיניים של הסובייקט, תמונות של אלמנטים בתנועה ועוד.
ייחודיות
תמונות מקוריות מסייעות בקידום האורגני
בבחירת תמונות לאתר אינטרנט כדאי וחשוב לשמור על ייחודיות. דוגמה “קלאסית” לכך היא אתרי ספא שפעמים רבות מתהדרים בתמונות שנראות ממש אותו הדבר בין מתחרים ישירים. ככל שהתמונות באתר שלכם יהיו ייחודיות יותר, וככל שהן תהינה רלבנטיות באופן ספציפי למותג, כך המשמעות שלהן עבור הגולש תהיה בהתאם. האידיאל הוא כמובן צילום מקצועי של תמונות שקשורות לעסק באופן ספציפי אך פעמים רבות ניתן לגשר על הפער על ידי בחירת תמונות איכותיות במאגרים אקסקלוסיביים. אמנם העלות יכולה להיות יקרה יותר אבל האפקט הוא חסר תקדים.
זכויות יוצרים
אחד הדברים החשובים לגבי בחירת תמונות לאתר הוא זכויות יוצרים. שימו לב, פרסום תמונות שמצאתם באינטרנט ללא בדיקה לגבי זכויות יוצרים עלול להוליד כנגדכם תביעה בעשרות אלפי שקלים. כל פרסום תוכן באתר, ויזואלי וטקסטואלי כאחד, חייב להיות לאחר קבלת אישור ממי שיצר אותו. אם אינכם יודעים האם יש זכויות יוצרים לתמונה מסוימת מומלצת להימנע או לוודא זאת מול גורם מקצועי. אנחנו ממליצים להימנע מרכישת תמונות דרך אתרי תמונות, בשל העובדה שאתרים רבים נוקטים באותה דרך ולא מציגים נוכחות ייחודית – תמונות מקוריות גם מסייעות בקידום האורגני. העלאת התמונות באתר גוגל תמונות יציג לכם באילו אתרים נמצאות התמונות.
רוצים לדעת עוד על עיצוב אתרי אינטרנט והמשמעות של תמונות על האתר ועל קידום אתרים בגוגל? צרו עמנו קשר ונשמח לעזור.