קידום אתרים אורגני הוא אחת הטכניקות האפקטיביות לפרסום ושיווק ברשת ונתחיל עם דוגמה. נניח שיש לכם אתר אינטרנט שאחד מכל 10 גולשים שמגיעים אליו משאיר פנייה (Lead). נניח גם שאת השירות שלכם מחפשים כ-40,000 גולשים בשנה. היות שכ-91.5% מהגולשים ילחצו על תוצאות שמופיעות בעמוד הראשון בגוגל, והיות ש-98% מהגולשים הישראלים משתמשים בגוגל כמצפן ברשת, נוכחות האתר בעמוד הראשון יכולה להניב אלפי כניסות. אם כ-10% מהכניסות האלה יהפכו לפניות אל תתפלאו כשהטלפון במשרד לא יפסיק לצלצל. כן, ממש ככה.
עכשיו כשאנחנו מבינים (בגדול) את המודל שעומד מאחורי קידום אתרים אורגני, בואו נבחן כיצד בונים אסטרטגיית קידום אתרים אורגני נכונה. איך מנצלים בצורה מיטבית את הידע שיש לנו לגבי האלגוריתם של גוגל והרגלי הצריכה של הגולשים ברשת. כלומר, איך הופכים את גוגל ממנוע חיפוש למנוע שיווקי.
השלב הראשון בהגדרת אסטרטגיית קידום אתרים אורגני הוא מחקר מילות מפתח (Keyword Research). בעזרת מגוון כלים אנליטיים מתקדמים (שחלקם זמינים לקהל הרחב וחלקם בשימוש חברות מקצועיות בלבד) ניתן להתחקות אחר הביטויים הרלבנטיים והאיכותיים ביותר. אחד הכלים הוא כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל – Google Keyword Planner. הביטויים שמוקלדים על ידי הגולשים שיכולים להפוך ללקוחות בפועל כמו “רופא שיניים לילדים” עבור מרפאת שיניים או “רתמות לכלבים” עבור חנות שמשווקת ציוד לבעלי חיים.
קודם כל בודקים מה מחפשים בגוגל… כך מתחילה אסטרטגיית קידום אתרים אורגני
מחקר מילות מפתח מספק נתונים אודות הרגלי הצריכה של הגולשים בתחום לא רק מבחינת כמות אלא גם מבחינת איכות. הניתוח כולל פרמטרים כמו היקף חיפושים חודשי/שנתי, תחרותיות, תקופות בהן הביטוי פופולרי במיוחד (למשל, “מתכונים חלביים” באזור חג השבועות), הצעות מחיר שהוגשו לקידום הביטוי באפיקים ממומנים וכדומה.
את המידע הזה מעבירים לידי אנליסטים ומקדמי אתרים שיודעים לבור את המוץ מן התבן. זאת בכדי לעבור לשלב הבא והוא אפיון ביטויים בעלי סיכויי המרה גבוהים. ביטויים שאפשר להגדיר מראש ככאלה שהגולשים שמשתמשים בהם זקוקים לשירות הרלבנטי. לדוגמה, אם אנחנו מעוניינים לקדם אתר שעוסק בצילומי היריון ברור מדוע ביטויים כמו “צילום הריון” או “צלמת הריון” הם אפקטיביים יותר מביטויים כמו “סטודיו לצילום” ואפילו “צילום משפחה”. אסטרטגיה נכונה לקידום אתרים אורגני מבקשת לראות מעבר למספרים היבשים אל תוך הרצונות של הגולש. כשהחיבור הוא מדויק ההצלחה של הקמפיין היא בהתאם.
קידום אתרים בגוגל הוא לא מהלך של “זבנג וגמרנו”. מדובר בתהליך שאורך מספר חודשים ונמשך גם לאחר שהאתר הגיע למיקומים איכותיים. חשוב לכלול באסטרטגיית הקידום ניתוח של תעבורת הגלישה באתר ויחסי ההמרות מהביטויים השונים. למשל, אם יש ביטוי שמצליח להביא גולשים רבים אך אלה עוזבים מיד עם הגעתם צריך לטפל בעמוד הספציפי ולהפחית את אחוזי הנטישה ממנו. מדובר כמובן רק בדוגמה אחת מיני רבות. הניתוח מתבצע בעזרת טכניקות מיוחדות ומאפשר למדוד את הצלחת הקמפיין עד לרמת מספר הכניסות, מילות מפתח מוצלחות, זמן שהייה באתר בזכות הקידום וכיוצא בזה.
מעוניינים שנסייע לכם בפיתוח אסטרטגיית קידום ובביצוע קידום אורגני לאתר שלכם? צרו איתנו קשר או השאירו פרטים באתר ונציג חברת סלקטד שיווק אינטרנטי יצור איתכם קשר.