יחסי המרה טובים הם המטרה של כל בעל אתר באשר הוא, אולם מטבע הדברים, לפעמים יחסי ההמרה יהיו בשיעור נמוך מהמצופה. קיימות דרכים רבות מאוד לשפר את יחסי ההמרה ובמאמר הבא, נרחיב על כמה מרכזות שבהן.
גם אנחנו בתור לקוחות, לא תמיד שמים לב לכל המסרים השיווקיים שבסופו של דבר עוזרים לנו להגיע להחלטת הקנייההשארת הפרטים ועוד. לכן, אסור לשכוח שגם הלקוח שלנו צריך קצת עזרה, כלומר מה שמכונה “הנעה לפעולה”. הכוונה היא איננה להעמיס על הלקוח באופן שבו יימאס לו מאתנו, אך הקפידו לסיים כל תוכן שאתם מעלים לאתר עם איזה מסר שיווקי, הקפידו לבקש ממנו מדי פעם להשאיר פרטים כדי לקבל עדכונים וכד’.
המטרה שלנו היא תמיד לגרום ללקוח לבצע פעולה באופן מידי, אולם לפעמים יכנסו לאתר שלנו לקוחות שיעדיפו לבצע המרה דווקא מאוחר יותר, בין אם משום שהם נזכרו בנו פתאום ובין אם סוף סוף הצלחנו לשכנע אותם. לכן, תמיד כדאי לנסות ולמשוך את הלקוחות להשאיר אצלנו פרטים, גם אם הם לא יחליטו לבצע איזושהי הזמנה מידית. נציין שהשארת פרטים נחשבת לסוג של המרה ממילא ולכן אם הצלחנו לשכנע את הלקוח להישאר אתנו על קשר (דרך שליחת ניוזלטר, עדכונים שונים וכד’), כבר עשינו חצי עבודה.
אתרים רבם נכשלים בכל שהם סוברים שאם הלקוח כבר הקליק ונכנס לאתר שלהם, הוא צפוי להישאר. אולם, אנחנו יודעים היות שלקוחות הופכים לפחות ופחות סבלניים ולכן, אם לא ניתן להם את מה שהם הגיעו עבורו, בין אם מדובר במאמר, מחיר, מידע כלשהו ועוד, ייתכן והלקוח פשוט יבחר לעזוב את האתר מהר. במקום זאת, השתדלו לא להכביד על הלקוח ולנסות להעניק לו מידע כמה שיותר קצר, ברור, מקצועי והכי חשוב, ללא בזבוז זמן מיותר.
גם אם כבר ביצעתם מחקר כזה בעבר, שווה מאוד לנסות ולעשות מחקר חדש ומפורט אודות קהל היעד שלכם. ראשית, ייתכן ותגלו פרטים חדשים בהתאם לניסיון שצברתם, שנית, ייתכן ותרצו לצאת בכלל בקמפיין שונה. בכל מקרה, מחקר כזה חייב להתבצע כדי להבין מי נגד מי, איך קהל היעד שלכם מתנהג ועוד. אגב, בדקו האם התמקדתם בקהל לקוחות ספציפי מדי, שלא יכול לספק לכם מספיק המרות רווחיות.
כדי להבין בדיוק אילו חלקים באתר שלכם “חזקים” ואילו חלשים, יש צורך בעריכת מחקר יסודי לא רק על קהל היעד שלכם, אלא גם על העמודים השונים באתר. ניתן לעשות זאת בצורה קלה יחסית דרך גוגל אנליטיקס, אולם קיימות לא מעט תוכנות שיסייעו לכם במשימה.
לפעמים, כל מה שצריך לעשות כדי להצליח הוא ניסוי וטעיה. הכוונה היא לא רק לטעויות בהכרח, אלא לצבירת דירוג גבוה בגוגל למשל, לבסס מוניטין בקרב הגולשים ועוד. שימו לב לעניין הזה לפי שאתם ממהרים לשנות דרסטית חלקים באתר במטרה לגרום ליחסי המרה גבוהים יותר.
מעוניינים ביחס המרה גבוהים? השאירו פרטים ואחד מנציגנו יחזרו אליכם בהקדם. סלקטד חברת קידום.