שיעורי נטישה גבוהים מהווים אינדיקציה ברורה לכך שהאתר שלכם לא מספק את הסחורה לקהל היעד. מה הסיבה לכך, ואיך ניתן לשפר את המצב העגום? הסברים ופתרונות מחכים לכם מיד.
השאיפה של כל בעל עסק, היא שכמה שיותר גולשים יגיעו לאתר שלו. נתוני הגולשים, כמו משך זמן השהייה באתר, איך הם הגיעו לאתר (דרך מילת חיפוש, דרך לינק או למשל דרך קמפיין פרסומי) או באיזה מכשיר הם גולשים (מחשב נייד, מחשב נייח, מובייל) ניתנים למדידה ומספקים מידע חיוני ביותר לגבי איכות האתר מבחינה עיצובית ומבחינת איכות התוכן שלו. נתוני נטישה, הנקראים באנגלית Bounce Rate, נחשבים לכניסות לאתר של גולשים שלא המשיכו לגלוש בו מעבר לעמוד הכניסה, ומסמלים שיש בעיה כלשהיא באתר, שגורמת לנטישת גולשים, או במילים אחרות – שהאתר אינו רלוונטי בשבילם. את הסיבה, מדוע האתר לא מהווה עניין לגולשים, יש קודם כל לנתח ולהבין על מנת למצוא פתרון. במילים אחרות: לשנות אסטרטגיה.
לא ניתן לומר באופן כללי מהו שיעור נטישה גבוה, מכיוון שמדובר על ערך יחסי וספציפי לכל אתר, ולכמות התוכן שהוא מציע לגולשים. לדוגמה: עמוד נחיתה מציע פחות תוכן מעמוד של חנות מקוונת עם עשרות מוצרים. לכן שיעורי הנטישה באחוזים הם אינדיבידואלים ביותר, שאותם מומלץ לנתח. כמו למשל, לבדוק האם הגולש דילג בין עמודים שונים? האם הוא צפה בסרטונים? האם הוא גלש דרך הסמארטפון שלו והאתר כלל לא מותאם למובייל? יש לבחון ולנתח את הנתונים ולהסיק מהן מסקנות והשערות מדוע הגולשים עוזבים. יש לזכור שגולשים רבים יכולים להיכנס לאתר בשביל אינפורמציה ספציפית, כמו שעות פתיחה או בירור כתובת, מה שלא מראה על סיבה שלילית, אלא להיפך.
אתר אינטרנט צריך להיות בנוי נכון מבחינה היררכית, כך שניתן יהיה לנווט בקלות בין העמודים, ולהיראות מקצועי ואסתטי מבחינה ויזואלית (לדוגמה, תמונות איכותיות ואותנטיות) על מנת ליצור עניין. אלו הם הפרמטרים הראשונים שגורמים לגולשים באתר לרצות להישאר ולהמשיך לגלוש בו. בשלב השני, יש לשים דגש על תכנים מעניינים, ועל בנייה נכונה של תיבות טקסט. במידה והנראות של האתר אינה עומדת בסטנדרטים של הגולשים, סביר להניח שהם יעזבו באופן מיידי את האתר בלי לקרוא ולו שורה אחת מהתוכן המפורסם בו. סיבה נוספת נעוצה בזמני טעינה איטיים מאוד, מה שגורם לעצבנות וחוסר סבלנות בקרב הגולשים.
בראש ובראשונה יש לערוך ניתוח מדויק של סיבות הנטישה, על מנת לבדוק איפה הגולשים נתקעים. שנית, יש לוודא שהאתר מעוצב כראוי ומותאם לכמה שיותר מכשירים, שהאינפורמציה המועברת בו ברורה לגולשים, שהתכנים כתובים היטב ונעימים לקריאה ושהם יכולים למצוא את מבוקשם בקלות. לשיפור האתר יש חשיבות מכרעת, לא רק על שביעות רצונם של הגולשים אלא גם על קידום האתר במנועי החיפוש.
צריכים עזרה? לייעוץ עם חברת סלקטד בנושא הקטנת שיעורי הנטישה השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.