פרסום ביוטיוב
כידוע, יוטיוב הינו אתר פופולארי במיוחד בעולם המערבי. למעשה, זהו אתר הווידאו הגדול ביותר בעולם ולכן מטבע הדברים, פרסום נכון ויעיל באפיק זה יביא חשיפה גדולה ומשמעותית לעסק שלנו. יוטיוב מציע לנו כמה סוגי פרסום מודעות, כאשר לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות וכמובן, הן ניתנות במחיר משתנה. באופן כללי, קיימים שני סוגי פרסום עיקריים ביוטיוב: פרסום סרטונים ופרסום מודעות.
פרסום סרטונים הינו דרך יעילה וזולה לפרסם את האתר שלכם באמצעות הקידום האורגני. בדרך זו, תוכלו לבנות סרטון, כאשר תגדירו עבורו מילות מפתח וביטויים פופולאריים. הדרך הזו היא כאמור קלה יחסית, אולם חשוב לזכור כי בדומה לדפי נחיתה למשל או לכל אתר, חשוב ליצור סרטון אשר יעניין את הצופים. יצירת סרטונים בעלי פוטנציאל צפייה גבוה היא אומנות בפני עצמה וחשוב לזכור זאת.
פרסום מודעות
פרסום המודעות נעשה כמו הקידום הממומן בגוגל ואף ניתן להשתמש בחשבון גוגל אדוורדס, במידה ויש לנו אחד. פתיחת החשבון נעשית בחינם, אולם הקלקות יעלו כסף. קיימות כמה אפשרויות של מודעות:
ראשית, יש לנסות ולתחום את גבולות הקמפיין שלנו, כלומר מבחינת זמן פרסום אופטימלי, קהל היעד וכדומה. גם בקמפיין ביוטיוב, יש צורך להעדיף חשיפה איכותית מאשר חשיפה רבה מדי. בנוסף, ובדומה לקידום אתרים, יש להשקיע רבות בתוכן המופיע במודעה, מבחינת השיווקיות שלו וההנעה לפעולה.
במהלך הקמפיין עצמו, יוטיוב מאפשרת לנו לצפות בחלוקה של פורמטים שונים אשר על פיהם, נדע בדיוק איזה כלי היה היעיל ביותר עבורנו, למשל מהי האפקטיביות של זמני פרסום שונים, מי הם הקהלים אשר צפו במודעה או הקליקו הכי הרבה וכדו’. חשוב להיות במעקב תדיר ולנפות כלים או לשנות הגדרות במידה ונצטרך.
אגב, מומלץ ביותר להתחיל עם מודעה / סרטון ממוקד לקהל יעד מוגדר ולאחר מכן להרחיב את החשיפה. נוכל לעשות זאת בקלות באמצעות המערכת של יוטיוב, אולם חשוב לדעת בדיוק מהם מאפייני קהל היעד הרלוונטי עבורנו.