שיטת הקנייה ברשת נעשית נפוצה יותר ויותר ובהתאם גם חנויות נדרשות להתאים עצמן לכך, בין אם החנות קיימת רק כחנות אינטרנטית או שבנוסף לפעילותה היא מפעילה אתר מותאם. ככלל, אין צורך בבניית אתרים כאשר מדובר באתרי חנות כיוון שיש לכך לא מעט פתרונות של חנויות מוכנות שרק דורשות הזנת מוצרים ומחירים. עבור אותם מנהלי אתרי חנויות, אספנו כמה נקודות חשובות ודגשים עליהם יש להקפיד עבור קידום האתר בצורה נכונה, הפיכתו לידידותי עבור המשתמש ומשיכת לקוחות פוטנציאליים.
שיפור דף המוצר ונוחות השימוש בו
ככלל, דף מוצרים סטנדרטי מכיל עבור כל מוצר כותרת, תמונה ועוד מידע שימושי כמו מחיר, זמינות וכו’. על המלל המופיע בעמוד נעסוק בהמשך, אולם לפני זה, חשוב מאוד להדגיש את הפרטים הטכניים ומשמעותם עבור הלקוח. ראשית, התמונות הן אחת מן הרכיבים המשפיעים ביותר בעמוד ועל כן מומלץ לבחור אותן בקפידה. תמונה מוצלחת היא גם תמונה איכותית, דהיינו, שניתן להגדיל באופן ברור ומספיק מושכת עבור הלקוח.
מעבר לתמונה, חשוב לספק ללקוח מידע שימושי המוצג באופן ידידותי. העיקרון הוא כזה – מנעו מן הלקוח לשאול שאלות מיותרות אודות המוצר. ניתן לקחת למשל את החנויות הללו, אשר מעדיפות לא לכתוב מחיר ומשאירות ללקוח מספר טלפון להתקשרות. ראשית, הטקטיקה הזו אינה מתאימה לכל מוצר, שכן בייחוד כאשר קיימות עוד חנויות רבות ברשת, הלקוח לא בהכרח יתעכב להתקשר ולברר את המחיר. שנית, בכל אתר, בין אם מופיע בו מחיר ובין אם לא, צריכה להיות אפשרות ברורה ובולטת ללקוח ליצור אתכם קשר.
עניין נוסף ומשמעותי ביותר הינו התאמה נוחה למובייל. שימו לב לדרך הגלילה, המלל אשר יופיע בעמוד או בסמוך למוצרים וכו’. זכרו כי סביר שרבים מאוד מן הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יגיעו אליכם דווקא בדרך זו.
חשוב מאוד, כאשר באים לקדם אתר חנות, לשלב מילות מפתח הן בשם המוצר והן בכותרת העמוד. שימו לב כי תיאור שם המוצר, פירוט המוצר וכד’ כתובים באופן ברור, מזמין וייחודי. עניין זה יחסוך מכם את הדמיון לאותן חנויות אחרות אשר מוכרות אותו מוצר וכמו כן, יסייע לכם כמובן בשיווק המוצר באופן ברור יותר ללקוח. אם כבר הזכרנו כתיבה, תוכלו להוסיף מעט מלל לעמודי קטגוריות שונים. אותו מלל יכול להכיל גם הוא ביטויי מפתח ממוקדים יותר ובכך לסייע הן ללקוחות שמחפשים מוצר באופן ממוקד והן לאיכות העמוד שלכם מבחינת גוגל.
מתן אופציה ללקוח לשתף ולשמור אתכם על קשר
הזכרנו לעיל את חשיבות הצגת אפשרות יצירת הקשר, אולם מעבר ליצירת קשר פשוטה, ניתן להציע ללקוח דרכים מגוונות לשמוע על מבצעים או לעשות לכם לייק. תוכלו להוסיף בסיום הקניה הודעת תודה שתכיל אפשרות הוספה לרשימת תפוצה למשל, או במידה והאתר שלכם מכיל גם תוכן שימושי, תוכלו לשתף אותו עם הלקוחות ולתת להם אפשרות להתעדכן בו. טקטיקה זו מיועדת ברוב המקרים עבור השלבים שלאחר הקנייה, אולם היא שימושית באופן כללי עבור חשיפת אתר החנות, שמירה על לקוחות וכמובן עידוד קנייה נוספת.