לא מעט אנשי עסקים, בשל הרצון להיחשף לכמויות גבוהות של גולשים, ממהרים לפנות לחברות קידום אתרים אך מתרשלים בעיצוב האתר. על אף הרצון המובן לחסוך או לחילופין חוסר המודעות, מדובר ב”גול עצמי”. האתר הוא כרטיס הביקור של העסק שלכם והערוץ המרכזי אשר דרכו יחשפו לקוחות לשירותים והמוצרים שאתם מציעים. איכות ירודה בנראות והיעדר ממשק ידידותי למשתמש יבריחו כל גולש. בפועל, אנשים ממשיכים לקרוא ולשהות רק בדפים נעימים לעין ונוחים ליד. לכן ישנה חשיבות עצומה לגרפיקה והעיצוב של האתר, שהם למעשה הפנים של החברה.
כלי חשוב למדידת איכות הגרפיקה וחווית המשתמש הוא משך ההישארות של גולש באתר או בעמוד. כפי שכולנו עדים מדי יום, האינטרנט מוצף וגדוש בתכנים ומסרים, לא מעט מהם אינם רלבנטיים עבורנו וכולם נועדו למשוך את תשומת ליבנו. התוצאה היא אורח רוח קצר בהרבה עבור תוכן שאינו מסקרן אותנו באופן מידי, או לפחות תוך מספר דקות. משך זמן ההישארות בדף יכול לעזור לבעל אתר להסיק האם המשתמש מצא בו ענין והאם הוא היה נוח וידידותי. חשוב מאוד לציין בהקשר זה שהאמצעים אשר מאפשרים למעצבי ומקדמי אתרים לדעת מה משך זמן ההישארות בעמוד פותחו על ידי גוגל. אלו מיידעים את גוגל אם האתר שלך הוא פופולארי ומזמין וגוגל תקדם אותו בהתאם. כלומר, לא מדובר רק בכלי לאינדיקציה אישית ולמדדים האלו יש משמעות עבור קידום העסק שלך.
1. לוגו
הלוגו הוא בעצם השם של העסק שלכם, כך הוא יזוהה על ידי הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם כאחד. בין אם הוא כתוב או מורכב מאנימציה אופיינית, העיקר שיהיה ייחודי לעסק ולאתר וייחקק בתודעת הקהל בהקשר שלכם. באתר אינטרנט הלוגו משמש גם מעין כפתור “חזור” ולחיצה עליו מנווטת את הגולש לאתר הבית.
2. מראה מקצועי ואיכותי
עיצוב כמו כל אומנות, תלוי בכישרון, ניסיון וידע. מדובר בתחום המתעדכן באופן תדיר. זו מלאכת מחשבת הלוקחת בחשבון את התדמית הרצויה, המסר ואת תפקיד האתר (מידע, שימוש אקטיבי וכן הלאה). אתרים שמעוצבים באופן לא איכותי מאופיינים בבאנרים ברזולוציה לא מתאימה, עומס של תמונות ומלל וכן הלאה.
3. תיאום בין נושא האתר לגרפיקה
ישנן אינסוף אפשרויות לגרפיקה, צבעים ופונטים, אך יש לוודא שהקו העיצובי הולם את הענף שבו עוסקת החברה שלכם ולהתכתב עם ערכי המותג. פונט הנבחר לאתר לסטודיו כלות עלול להיות לא הולם לחברת ביטוח. דוגמא אחרת המדגימה את חשיבות תיאום הגרפיקה לנושא היא שימוש בצבעים חמים כמו צהוב, כתום ואדום לאתר חברה המתמחה במזגנים ומאווררים. זו תמותג באופן מוצלח יותר על ידי צבעים אילו.
4. מבנה ומפרט טכני של אתר
מעבר לאלמנטים האסתטיים, תכנון חווית משתמש מוצלחת תתבטא גם על ידי תשומת לב למבנה ולמפרט הטכני של האתר. למשל, על עמוד הבית להציג את כל היצע התכנים והאפשרויות הקיימים באתר. יחד עם זאת עליו לא להיות עמוס מדי והרמוני מבחינת פיזור האלמנטים בו. האתר צריך להיות בנוי באופן שמאפשר ללקוח “לזרום” מעמוד אחד לשני ולמצוא את התוכן שהוא חיפש בעמוד המיועד לכך.
מעצב גרפי מקצועי, בעל כישרון עיצובי, ניסיון וידע יוכל לבנות אתר המעוצב בצורה מושכת ונעימה, מתאים לאתר שלכם ומקדם אותו.