לצד תחום קידום האתרים המתחדש והדינמי, גוגל מציעה לעסקים לא מעט דרכים חדשות להתקדם במנוע החיפוש ללא אתר ולהופיע בתוצאות הראשונות. לאילו עסקים הדרכים הללו מיועדות והיכן עומדת שיטת הקידום הזו מול קידום האתר? ננסה לענות על השאלות במאמר הבא.
החידושים העדכניים של גוגל מגדילים לאט לאט את מספר העסקים וסוג העסקים שיכול להתקדם במנוע החיפוש ללא אתר. בין העסקים הללו ניתן למצוא מסעדות, נותני שירות מקומיים, בתי מלון ועוד. המשותף לכולם הוא הנטייה של הגולשים לחפש מעט מידע על העסקים הללו, באופן יחסי, ולא להצטרך להיכנס לאתר ממש. קחו למשל דוגמא בה אתם מחפשים מסעדה מקסיקנית כשרה בנהריה במהלך טיול לצפון. חשבו האם באמת תרצו להיכנס לאתר שלהם, או פשוט לדעת היכן הם נמצאים? רובנו אגב, בדרך כלל נרצה פשוט לדעת היכן הם נמצאים.
להלן נציג את סוגי העסקים העיקריים עליהם ניתן למצוא מידע בגוגל, אולם חשוב לציין שחלק מהשירותים עדיין לא עובדים במלואם בארץ.
• כל העסקים הרשומים בגוגל ביזנס – במיוחד כשאתם מחפשים שירות מקומי, אבל לא רק, בדרך כלל גוגל יציע לכם עסקים שרשומים אצלו בפלטפורמה.
• מלונות ומסעדות – לרוב, גוגל פשוט יציג לכם רשימה של מלונות שיתאימו לשאילתא שהזנתם, כולל שעות פתיחהמחיר ללילה וכד’ (מוזמנים לנסות בעצמכם).
• השוואת מחיר בין מוצרים – קיים בעיקר בארצות הברית, אבל ניתן בהחלט להניח שבקרוב השירות יגיע גם לארץ. ככלל, גוגל תציג לנו על המסך השוואה בין מחירים שונים של המוצר שחיפשנו, עם אפשרות להיכנס לאתר המפרסם.
אבל רגע! עידן האתרים לא תם עדיין
חשוב לציין שסביר שמרבית העסקים הקיימים כיום ברשת עדיין יצטרכו להחזיק אתר מקודם, מושקע ואיכותי מכמה סיבות פשוטות: ראשית, קיימים בכל זאת עסקים שהגולש הממוצע ירצה לקרוא עליהם קצת יותר מידע מאשר היכן הם נמצאים או מה המחיר למוצרשירות. שנית, אתרים לעסקים הם כבר מזמן לא רק פלטפורמה שבעזרתה העסק מספר על עצמו באופן בסיסי, אלא מקום להעלאת תוכן, יצירת עניין וכד’.
אז איך לדעת אם אני זקוק לאתר, או עד כמה לתחזק את האתר?
הדרך הטובה ביותר היא להתייעץ עם חברת קידום אתרים מיומנת, כדי להבין איזה קמפיין מסוים אתם צריכים. אל תשכחו שבסך הכל ישנם עסקים מצליחים מאוד שמבססים את הפרסום שלהם על הפייסבוק בלבד, על האינסטגרם ועוד. בנוסף, תמיד ניתן לנסות ולהירשם בגוגל ביזנס (גוגל מיי ביזנס, בשם המלא) גם אם יש לכם אתר, ולנסות לקדם את העסק משם, רק זכרו לשים לב לדירוג הגולשיםהלקוחות ולאיכות המודעה שלכם לאורך זמן.
לסיכום, קידום בגוגל ללא אתר הוא אפשרי היום יותר מתמיד, בייחוד לסוג מסוים של עסקים קטנים ומקומיים. עם זאת, לעסקים שכבר מחזיקים אתר לא היינו ממליצים לוותר עליו כל כך מהר, אלא לגשת להתייעצות מושכלת אודות קמפיין הקידום ואפיקי הקידום הרלוונטיים לו אישית.